Schitterend Bryce Canyon en overweldigend Las Vega - Reisverslag uit Camp Nelson, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Schitterend Bryce Canyon en overweldigend Las Vega - Reisverslag uit Camp Nelson, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Schitterend Bryce Canyon en overweldigend Las Vega

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 September 2017 | Verenigde Staten, Camp Nelson

Dag allemaal,

Hier weer een verslagje vanuit Camp Nelson (California, iets kleiner dan Reek dus niet heel groot).

Na Zion National Park zijn we gereden naar Tropic van waaruit we Bryce Canyon bezochten. Omdat het vanuit Kanab naar Tropic maar een paar uur rijden was, konden we op de weg naar onze accommodatie al Bryce Canyon bezoeken en dat was zeer goed bevallen. Bryce Canyon is een prachtig park met een schitterend amphi-theater met hoodoos. Hoodoos zijn een soort van stalagmieten die net als de omgeving prachtig rood gekleurd zijn. Overigens zijn hoodoos ook heerlijke flesjes bier hier maar dan zijn ze weer geel met een schuimkraagje. Die eerste middag hebben we een korte wandeling gemaakt waarbij we een mooi uitzicht hadden op het amphi-theater met die hoodoos. We zagen ook een aantal muildieren lopen (kruising muilezel en rendier denk ik) vanuit het shuttle-busje (ideaal geregeld in de nationale parken). Qua dieren hebben we in Amerika het volgende lijstje gezien: stinkdieren, kolibrie, blue jays, zeeleeuwen, pelikanen, hertjes, muildieren, heel veel eekhoorns en eekhoorntjes, blauwe specht, veel andere mooie vogels en we hopen nog een paar beertjes te zien/kietelen.

De 2e dag in Bryce Canyon hebben we een schitterende wandeling naar beneden gemaakt. Dit maakte het park nog specialer. Bryce is nog indrukwekkender dan de Grand Canyon en is echt geweldig. Wij hebben ons er prima vermaakt. Onze accommodatie, houten hutjes met een receptie en restaurant/saloon ligt op slechts 20 minuten van het park dus dat was ideaal.

Vanuit Tropic was het ongeveer 4 uur rijden naar Las Vegas en daar hebben we onze ogen uitgekeken. Allereerst ons hotel, Paris was al heel apart. De Eiffeltoren (de helft van de echte) staat pal voor de deur een ook het Louvre en de Arc de Triomph hebben ze nagemaakt. Het hotel is enorm groot en heeft niet alleen een casino maar ook een groot zwembad (onder aan de Eiffel toren) en veel restaurants en barretjes. Temperatuur was ook niks mis mee, ruim boven de 30 graden. We hadden een druk programma want naast ons eigen hotel hebben we ook New York New York (met het vrijheidsbeeld voor de deur, een achtbaan door het hotel en een paar wijken nagebouw, het Venetian met de gondeltjes bekeken. Tussendoor een biertje bij het Hard Rock cafe en natuurlijk gruwelijk blieken op de strip. Alleen met mensen kijken kun je daar al uren doorbrengen. Ons pap kreeg het nog letterlijk aan het stok(je) met een stoeipoes met een zweepje. Hij kreeg billenboek maar vond dat niet erg.

Na het eten zijn we naar de fontijnenshow bij het Belaggio wezen kijken en ook nog naar het schitterende conservatorium binnen dat helemaal in herfstsfeer was ingericht. De avond hebben we gezellig afgesloten in de pianobar waar 2 pianisten een aantal hardrock-liedjes coverden (vol overgave). Het was een enorm enerverende dag!

Vandaag hadden we weer een lange etappe voor de boeg. Vanuit Las Vegas zijn we via Death Valley (een bietje een dooie boel) naar onze accommodatie hier in Camp Nelson gereden. Vandaag hebben we 3000 haarpspeldbochten gereden, mooie route maar wel intensief. We kwamen rond half 7 aan bij onze mooie landelijke AirBNB waarna we hier in de lokale bar nog een lekkere steak ophadden. Ze moesten voor ons nog een tafeltje opzetten want het was vol maar dat deden ze graag, ze waren erg gastvrij zoals iedereen hier dus het was weer gezellig.

Morgen gaan we op zoek naar Sequoia's en aangezien we in het Sequoia National Forrest zitten moet dat geen probleem zijn. Er staan hier in de buurt enkele enorme grote en oude exampleren dus we zijn benieuwd!

• 29 September 2017 - 08:21

Gijs:

Ziet er weer prachtig uit!

• 29 September 2017 - 20:33

Roy Vd Berk:

Ziet er inderdaad prachtig uit

• 30 September 2017 - 08:47

Ria Van Tilburg:

Leuke vakantie zo met z'n viertjes.
    Veel gezien en mee gemaakt zie ik.
    Geniet er maar van.
    Ton erg leuk beschreven jullie vakantie, fijn om door te lezen.
    Groetjes ook van ome Tonny.