Monterey/Highway 1 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Monterey/Highway 1 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Monterey/Highway 1

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 September 2017 | Verenigde Staten, Palm Springs

Hoi allemaal,

Vanuit San Leandro zijn we richting Highway 1 gereden. Highway 1 of Pacific Highway is een prachtige weg die langs de kust loopt zo'n beetje vanaf Canada naar Los Angeles maar wij hebben maar een bietje gedaan. Op zich was dat ook al uitdaging genoeg want onze TomTom had een snipperdag genomen, hij vond t leuk om na iedere 2 secondes opnieuw op te starten. Dat werd dus kaart lezen en goed op de borden letten.

Voordat we richting Highway 1 reden zijn we eerst nog even langs een Walmart gereden om wat boodschapjes en een coolbox te kopen zodat we tijdens de vakantie ook onderweg koele drankjes hebben. Na alles ingeladen te hebben, zijn we richting Ano Nueveo state park gereden, daar hadden we een leuke wandeling gepland waarbij je zee-olifanten zou kunnen zien. Zul je net zien dat ze er vandaag geen zin in hadden want er kwam er geen 1 opdagen. Wel hebben we pelikanen en zeeleeuwen gezien, ok moi. Wandeling was verder ook prachtig.

Na een lunch onderweg bij een leuk tentje kwamen we rond half 4 aan in ons hotel in Monterey dat ook aan de Highway 1 en aan de zee lig en hebben we snel alles in de kamers gemikt en zijn we het stadje ingelopen. Dit stadje heeft net als San Francisco een Fisherman's Warf die ook erg toeristisch maar wel wat rustiger is. Hier hebben we lekker wat gedronken en ook later die avond heerlijk gedineerd. Wel moesten we slabbertjes om want krab eten is een smerig klusje.

De 2e dag in Monterey zijn we een stukje zuidelijker de highway 1 afgereden naar het Point Lobos State Park waar we een geweldige wandeling aan de kust hebben gemaakt. Prachtige uitzichtspunten en ook veel zeevogels en zeeleeuwen gezien. Onderweg hebben we nog een broodje gegeten en op de terugweg zijn we nog naar Carmel by the Sea gestopt om door dat mooie kunstenaarsstadje te wandelen. Clint Eastwood is er nog burgemeester geweest maar da's al ff geleden. Ook die avond hebben we weer visjes gegeten in de Fisherman's Warf.

Vanmorgen (Amerikaanse tijd) waren we al vroeg op pad (8 uur) omdat we 700km voor de boeg hadden naar Palm Springs. De TomTom deed het gelukkig weer (fabrieksinstellingen terug gezet) dus dat scheelde nogal wat kaartkijk-stress. We zijn van de kust naar beneden gereden, hebben Los Angeles rechts laten liggen (een uur lang) en rond 16 uur bj ons mooie hotel aangekomen. De temperatuur is hier wel een stuk hoger, ruim boven de 30 graden. Ach ja, we hebben toch vakantie. Morgen gaan we naar Josemite Tree National Park.

Groeten, Ria, Willie, Olga en Ton

• 20 September 2017 - 06:50

Piet En Irene:

Leuk weer om te lezen, wat jullie meemaken. Maar vooral, dat jullie veel kilometers maken en ook duidelijk is, dat de inwendige mens niets te kort komt! En nu zo weer naar Josemite Tree Park. Benieuwd of er "veel beren op de weg zijn"!
    Groetjes en veel plezier, Piet en Irene

• 20 September 2017 - 10:30

Willem:

Tjonge, mooie daagjes weer achter de rug! Veel plezier in Josemite en doe Yogi de groeten van me.

• 20 September 2017 - 20:18

Gerard En Rikij:

mooi om jullie te volgen en te lezen wat jullie mee maken.
    jammer dat jullie geen zee olifanten hebben gezien.
    groetjes van de leijtes

• 20 September 2017 - 21:39

Rens En Saskia:

Nou leuke dingen maken jullie weer mee. Lekker weer gelukkig. Geniet ervan en we wachten het volgende verslag af. Houdoe.