Nog ff genieten - Reisverslag uit Canmore, Canada van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Nog ff genieten - Reisverslag uit Canmore, Canada van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Nog ff genieten

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

30 September 2015 | Canada, Canmore

Dag allemaal, vanuit Canada weer de groeten van ons allemaal en deze keer vanuit Canmore.

Vanuit Clearwater zijn we zaterdag naar Jasper gereden. Jasper is een stadje in het Jasper National Park. Daar zijn we met een gondel de Mount Whistler gegaan (ongeveer 2200 meter, er zijn wel hogere hier hoor!). Voor ons mam en zeker Olga best behoorlijk spannend maar ze hebben het gelukkig overleefd. Boven bleek ik (Ton) de enige held want ons pap vond het veels te koud (-3): "Ik kom hier voor mijn plezier....". Gelukkig kwam het zonnetje door en zijn ons pap en ik nog een paar honderd meter geklommen naar de top en hebben de dames lekker in het zonnetje gezeten.

's-Middags zijn we naar de Pyramid Lakes gereden waar we een mooie wandeling van 10km hebben gemaakt met veel mooie uitzichtpunten. We zitten in Jasper in een motel. De accommodaties waarin we zitten zijn behoorlijk divers. We hebben in appartementen gezeten, in een chalet, in hotel kamers en nu in een soort Motel Nuland maar dan in de Rocky Mountains (en zonder kers in de appelmoes vermoed ik).

Vanuit Jasper zijn we in stralend weer (dus gelukkig hebben we ook foto's zonder jassen Sandra) de Icefield Parkway op gereden richting Canmore. Deze weg is 1 van de mooiste wegen in Noord Amerika en daar zijn wij het helemaal mee eens. Onderweg zie je prachtige bergen, indrukwekkende gletsjers, blauw-groene meren en mooie vergezichten. Helaas geen beren op de weg maar er staken wel een paar big horn sheep over, ok moi! Onderweg zijn we nog gestopt bij Lake Louise en hebben we daar een wandelingetje gemaakt. We waren er niet helemaal alleen, er liep net een kudde Aziaten rond maar het was wel mooi!

In Canmore zitten we dicht bij Banff, zoals ook het Nationale Park daar heet. Een schitterende omgeving met hoge bergen en mooie meren. Vandaag zijn we naar de Grassi Lakes geweest wat eigenlijk plan B was want we wilden naar de Johnson Canyon maar die was dicht (ik denk dat Don Johnson ook vakantie had). Bij de Grassi Lakes hebben we lekker gewandeld in het zonnetje (zo rond de 15 graden). Er waren mooie meertjes en mooie watervallen. Na daar gepicknickt te hebben, hebben we nog leuk in het dorpje zelf gewandeld. We zijn geëindigd bij een plaatselijke bierbrouwer waar we het product maar meteen even hebben getest (geslaagd!).

Morgen is onze laatste hele dag hier in Canada, donderdag vliegen we weer terug naar Nederland waar we met het tijdsverschil van nu 8 uur en een reistijd van 13 uur zo rond de middag in Amsterdam aan zullen komen. Canada is en blijft prachtig, wij genieten er in ieder geval enorm van.

• 30 September 2015 - 18:44

Yvon:

Nou volgens mij hebben jullie het fantastisch gehad, klinkt allemaal erg goed in ieder geval (en bekend). Geniet er nog even van en alvast een fijne en veilige reis terug naar huis...

• 30 September 2015 - 20:56

Ineke:

Het was leuk om jullie een beetje te volgen met de berichtjes en de foto's. Nog een gezellige laatste dag en een fijne reis terug.Groetjes.