Zomer in Summerland - Reisverslag uit Summerland, Canada van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Zomer in Summerland - Reisverslag uit Summerland, Canada van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Zomer in Summerland

Door: Nog dezelfde maar Olga gaat de volgende schrijven

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 September 2015 | Canada, Summerland

Hallo! Hierbij een reisverslag vanuit een prachtig Summerland in de Okanagan Valley, een gebied dat bekend staat om de wijnbouw en de fruitteelt.

Maar eerst even een paar dagen terug. We hebben Vancouver Island zaterdag verlaten en de Ferry genomen naar Vancouver. Dit ging allemaal weer soepel maar helaas deze keer geen walvissen gezien. Vanuit Vancouver zijn we naar de Harrison Hot Springs gereden waar het blijkbaar alleen regent (lijkt Heidelberg wel ;). Ons hotel lag prachtig aan een meer maar wandelen in stromende regen is niet echt leuk dus hebben we dat maar niet gedaan. Het hotel had echter 5 zwembaden met bronwater uit geisers dat natuurlijk verwarm werd. Heerlijk! Maar goed dat het niet te warm was want dan werd het te heet en in een zwembad ben je toch al nat dus de regen maakte dan niks meer uit. Overigens waren er mensen met paraplu's in het zwembad, je haar zou eens nat worden!

's-Avonds zijn we wezen eten in een Duits restaurant, inclusief foute muziek, Schnitzels en Duits bier. Ons pap was een bietje gehavend want blijkbaar had een kam een nestje gemaakt in een washandje en ons pap had dat ontdekt met het wassen van zijn gezicht.

Zondag zijn we in stromende regen vertrokken naar Summerland, een 3 uur durende rit richting de zon. We zitten hier aan het Okanagan meer en vermaken ons wederom prima. Gisteren hebben we een wandelingetje gemaakt langs de meeroever en vandaag was helemaal een geweldige dag; eerst zijn we wezen fietsen op een oude spoorweg (op 1300 meter hoogte) inclusief hoge spoorwegbruggen en een paar tunnels. Olga en ons mam vonden het wel spannend maar waren heel blij dat ze het gedaan hadden. Onderweg stikte het van de grondeekhoorntjes, ze waren totaal niet verlegen, eentje ging zelfs op mijn been zitten. Na de mooiste fietstocht die we ooit hadden gereden zijn we nog langs een wijnboer geweest en hebben we een paar wijntjes geproefd.

Morgen rijden we door naar Revelstoke, vanavond zijn de restaurants hier in de buurt gesloten dus laten we Chinees komen. Hopelijk vindt Nico het niet erg maar we hebben besteld bij een lokale Chinees.

O ja de dieren die we tot nu toe gezien hebben: 2 walvissen (ten minste de staarten), 1 beer, veel hertjes, veel eekhoorns, veel grondeekhoorns, een ijsvogel, een kolibrie (wel maar een kleintje), een aantal visarenden, en diverse mooie andere vogels. We hopen nog op een paar beren meer, een eland en als we dan toch mogen wensen doe dan ook maar een wolf (en dan niet Reinier, die we binnenkort wel weer).

Heel veel groeten!

O ja, raad maar eens wie de Skibo-kampioen is!

• 22 September 2015 - 18:58

Sandra:

Hey vakantiegangers, die fietstocht ziet er inderdaad erg mooi uit. Hoe lang was de tocht ? Goed om te lezen/zien dat jullie zo genieten. Wij hebben gisteren een ijsvogel in onze tuin gezien, die zijn toch wel heel mooi. Nog veel plezier.

Groetjes Sandra

PS kan het zijn dat niet alle foto's te zien zijn ? Ik heb nu weer 4 foutmeldingen of ben ik de enige met dit probleempje ?

• 25 September 2015 - 08:47

Hans:

Nee klopt fotos zijn soms niet zichtbaar, weer een eekhoorn jullie nemen er wel een voor me mee he.....