Vermaak in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Vermaak in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Vermaak in Vancouver

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 September 2015 | Canada, Vancouver

Hallo, hierbij ons eerste reisverslag vanuit Canada. We zitten hier in het prachtige Vancouver en gaan dalijk lekker eten.

Gisteren is de reis voorspoedig verlopen hoewel ons pap op Schiphol al bijna gearresteerd was. We hadden 'm ff uit het oog verloren net na de bagagecontrole en hij was al druk aan het filmen bij de douane. Da mag dus nie. Vervolgens moesten we het filmpje ter plekke verwijderen en dat lukte gelukkig.

We moesten eerst naar Frankfurt vliegen en daar overstappen op een vlucht naar Vancouver. De vlucht verliep prima, ons pap knoeide nog wel een blik bier over de grond in het vliegtuig maar dat droogde wel op. Om 17 uur Canadese tijd kwamen we aan bij ons hotel waar een mooi groot appartement hebben erg centraal in de stad. We hebben nog een pilsje gepakt bij een bierbrouwer in Yaletown en bij een Sushi-restaurant lekker nog wat gegeten. Om 21 uur ging wel het kaarsje uit en zijn we gaan slapen.

Na een ontbijtje zijn we vandaag lekker gaan wandelen. We zijn eerst naar de beroemde Steamclock gelopen waarna ons pap en ons mam hun Starbuck-ontmaagding hebben gehad. Langs de zee op hebben we de wandeling vervolgd richting Stanley Park. Ontzettend mooi lopen daar. Ook Stanley Park was zeer de moeite waard. We hebben de totempalen gezien, langs de Seawall gelopen en ook eekhoorntjes geknuffeld. De bomen beginnen hier al mooie herfstkleuren te krijgen. Via een grote winkelstraat (Robson Street) zijn weer teruggewandeld. Al met al bijna 15km gelopen, nie slecht toch?

Weer pas prima vandaag, zo rond de 20-23 graden met een heerlijk zonnetje. Morgen is het iets koeler maar nog steeds mooi. Daarna wordt wel wat regen verwacht in Canada maar wellicht waait dat nog wel over. Wij helpen wel met blazen.

Nu is het tijd voor een douche, geen overbodige luxe want onze oksels klotsen aardig na een mooie warme dag.

Tot snel!

• 13 September 2015 - 07:41

Marja:

Fijn dat de vlucht goed is verlopen!
    De foto's zien er weer mooi uit hoor, Nog veel plezier!!

• 13 September 2015 - 16:57

Yvon:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat de eerste indrukken goed zijn! Leuk om te lezen. Maarja dat kan ook niet anders in het mooie Vancouver. Geniet ervan met zijn 4e! Groetjes

• 13 September 2015 - 17:12

Willem:

Tjonge, pa en ma maken wat mee, Starbucks. Mooi verslagje Tony. Have fun!

• 13 September 2015 - 21:57

Silvie:

Lekker in de korte broek! Veel plezier.

• 14 September 2015 - 08:58

Hans:

Kunnen jullie die eekhoorn meenemen?
    Erg mooi daar, groetjes.

• 14 September 2015 - 09:09

Annie:

Fijn dat de reis goed is gegaan, en nu gaan genieten. maar zo te lezen zijn jullie daar al mee bezig.
    Heel veel plezie, hartelijke groeten

• 14 September 2015 - 12:35

Bianca: