Sequoia's, Yosemite NP en Napa Valley - Reisverslag uit Calistoga, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Sequoia's, Yosemite NP en Napa Valley - Reisverslag uit Calistoga, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Sequoia's, Yosemite NP en Napa Valley

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Calistoga

Dag allemaal, hierbij ons laatste reisverslag vanuit Amerika. Olga is druk bezig om de koffers weer in te pakken, ons mam denk ik ook en ons pap heeft het zwemmen weer uitgevonden (is denk ik 40 jaar geleden dat ik hem in een zwembroek heb gezien) en ik heb net de boarding passes voor de terugreis geprint.

Het vorige verslag eindigde in Camp Nelson in Sequoia National Forrest en daar ziin we wezen wandelen op zoek naar reuzensequoia's, bomen van honderden meters hoog en duizenden jaren oud. Op aanraden van de dorpsbewoners zijn we gaan wandelen naar een paar van die grote jongens in de buurt. Wat die dorpsbewoners niet erbij hadden verteld is dat je daar in plaats van duizenden Aziaten in de rest van Amerika vergezeld wordt door miljoenen kleine k.tvliegjes en kleine muggen. Al wandelend bleef je om je heen slaan dus dat schoot niet op. Nadat we de bomen gezien hadden, hebben we de wandeling afgekapt en zijn we terug gelopen naar onze mooie AirBNB waar we met een chipje en biertje heerlijk van het uitzicht op onze mooie veranda hebben genoten.

Vanuit het Sequoia bos zijn we naar Mariposa gereden waar we 3 dagen in een AirBNB zouden verblijven in de buurt van Yosemite Natiional Park. Dit was een uurtje of 4 rijden dus viel wel mee. We mochten pas om 16 uur in ons huis (en dit ging ook niet eerder want de vorige bewoners hadden er blijkbaar een bende van gemaakt) dus hebben we in Mariposa (een oud westernstadje) eerst nog even geluncht. Het huis was overigens prachtig met een mooi zwembad (maar omdat het zo rond de 25 graden buiten is en het water niet verwarmd net te fris om een duik te nemen).

We hebben 2 dagen in Yosemite Park gewandeld en dat was zeker de moeite waard. Het is een erg druk park maar enorm groot en weer heel anders dan de andere parken die we gezien hadden. Het is erg groen met meren, rotsen (enorm hoog, er was zelfs een dodelijk ongeluk 2 dagen voordat wij er waren en bij de vorige bestemming zeiden ze dat het park daardoor wellicht gesloten zou zijn, mooi niet gelukkig) en watervallen. We hebben in het park weer muildieren gezien, veel mooie vogels, 6 miljoen eekhoorns maar helaas geen beren.

De laatste bestemming van onze rondreis voordat we morgen via San Francisco weer terugvliegen is Calistoga in de Napa Valley. Hier zijn we gisteren na 4 uurtjes rijden (en een lunch in Napa zelf, het stadje waar het gebied naar is genoemd) aangekomen. We zitten hier in een mooie Inn met een zwembad waar het zwemwater wel lekker warm is. De temperatuur is hier ook een stukje hoger (zo rond de 30 graden). Napa Valley is de bekendste wijnregio van Noord Amerika en dat is niet voor niks. We reden op de weg hier naartoe al langs enorm veel schitterende wijngaarden met bijbehorende prachtige gebouwen.

Vandaag hebben we fietsen gehuurd en zijn we hier lekker door de wijngaarden gaan touren. Ook hebben we nog een echte geiser (spuit om de 5 minuten een hete straal) bezocht een en natuurlijk een wijnchateau waar we lekker wijntjes hebben getest. Ze waren allemaal goedgekeurd.

Helaas is hiermee we onze reis ten einde maar gaan we lekker terug naar ons koude en iets kleinere en vlakkere kikkerlandje. Samengevat hebben we denk ik ruim 4000 kilometer gereden, 200 kilometer gewandeld, 35 kilometer gefietst, 25 kilo gegeten (pp), 6 nationale parken bezocht en hebben we 4 regendruppels gehad (maar dat kunnen ook zeedruppels geweest zijn die in ons gezicht waren gewaaid). West-Amerika is echt prachtig, de natuur is overweldigend en afwisselend, de mensen erg vriendelijk en het eten en drinken heerlijk. Wij hebben er in ieder geval erg van genoten.

Tot snel! Ria, Willie, Olga en Ton

• 05 Oktober 2017 - 07:54

Sandra:

Goede terugreis naar ons kikkerlandje. Hier is het herfst met veel regen!

• 05 Oktober 2017 - 08:23

Piet En Irene:

Wij hebben door de reisverslagen een beetje mee mogen genieten van jullie reis. Jullie hebben heel veel moois, en met name natuur, gezien en veel gereisd. Nu de terugreis, goed reis!

• 05 Oktober 2017 - 10:19

Gijs:

Veel plezier nog de laatste dag(en) en wel thuis morgen!!

• 05 Oktober 2017 - 16:04

Rens En Saskia:

Hele goeie terug reis.

• 05 Oktober 2017 - 17:53

Ria Van Tilburg:

Een hele mooie vakantie, veel gezien en mee gemaakt.
    Gewoon fantastisch.
    Goede reis huiswaarts, waar het nu koud en regenachtig is.
    Met af en toe een mooi regenboog.

• 05 Oktober 2017 - 22:37

Yvon: