Grand Canyon, Antelope Canyon en een bietje Zion - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Grand Canyon, Antelope Canyon en een bietje Zion - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, Antelope Canyon en een bietje Zion

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

25 September 2017 | Verenigde Staten, Kanab

Dag allemaal, we hebben weer een paar spectaculaire dagen achter de rug. Vandaag was ietsje minder maar daar kom ik zo op.

Vrijdag zijn we naar de Grand Canyon geweest. Dit nationale park lag op een uurtje rijden van Flagstaff en de rit er naar toe was al leuk maar daar was het helemaal geweldig. Helaas vonden meer mensen dat want het was gruwelijk druk. Terwijl we naar een parkeerplaats zochten (en die waren er genoeg) zagen we al een paar elks (zitten tussen een hert en een eland in) rondstruinen dus dat begon al goed. Langs de zuidkant van de Grand Canyon loopt een mooi wandelpad (voor een stukje van de Canyon want dat ding is honderden kilometers lang) en om dat te bereiken moesten we eerst 500 meter door bossen heen.

Toen we uit de bossen kwamen, zagen we 'm liggen, sjonge echt niet te geloven wat een uitzicht. Enorm en bijna niet te bevatten. We zijn nog 8 kilometer langs de canyon gewandeld met aan de rechterkant continu de mooiste uitzichtspunten. Tussendoor nog wel lekker geluncht met een hotdog en een ijsje (we zijn op Amerikaans dieet, mijn ijsje had pindakaassmaak, briljant!) en we hebben een busje genomen terug naar onze parkeerplaats. 's-Avonds nog lekker in het plaatsje gegeten bij een Italiaan (die zitten hier veel) en weer vroeg naar bed. We liggen met ons hotel dicht bij het spoor en ons mam en ons pap hebben daar behoorlijk last van gehad en hebben in Flagstaff slecht geslapen. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze door hun slaap heen waren door al dat gedut in de auto ;)

Van Flagstaff zijn we via Page naar Kanab gereden. In Page liggen een aantal mooie attracties. Eerst zijn we naar de Horeseshoe Bend gereden, dat is een prachtige bocht in de Colorado-rivier waar je na een korte wandeling een mooi zicht op hebt. Ook hier was het enorm druk en was het zoeken naar een parkeerplaatsje. Vervolgens moesten we zorgen dat we op tijd bij de Lower Antelope Canyon waren een paar kilometer verderop. Hier moesten we eerst wachten voordat we met onze gids meekonden naar de ingang van de grot waar we ook nog ruim 3 kwartier moesten wachten maar dit wachten was het meer dan waard. Deze canyon kun je bereiken door een aantal (volgens de dames enge) trappen af te dalen en dan sta je in door een water geerodiseerde (klint goed maar ik weet niet of het Nederlands is) kloof met prachtige kleuren en vormen. Zie ook de foto's, het was echt geweldig. Het was wel filelopen maar dat mocht de pret zeker niet drukken.

Page ligt nog net in Arizona maar onze overnachtingsplaats in Kanab ligt in Utah dus dat betekent dat de klok ook een uurtje naar voren moet. We overnachten in een leuke Airbnb met genoeg ruimte maar we moeten dan natuurlijk wel zelf voor het ontbijt zorgen dus we hebben nog snel een supermarkt geplunderd voor dat we konden gaan douchten en heerlijk eten in een restaurant in het dorp.

Vandaag stond Zion National Park op het programma. We hebben eerst lekker rustig ontbijt en gingen rond 10 uur op pad. Op zondag was dat niet zo'n goed plan want half Utah dacht er hetzelfde over om dit park te bezoeken. Het was maar een klein uurtje rijden naar het park zelf maar omdat er nergens parkeerplaatsen vrij waren waar wij onze wandelingen waren en ik toch een beetje verkeerd was gereden hebben we vooral veel in de auto gezeten. Was wel een prachtige rit en met mooie uitzichtspunten maar we hadden graag onze benen meer gestrekt. Er rijden wel shuttle busjes in het park maar die waren alleen aan de andere kant van het park (vanuit ons bekeken).

Morgen rijden we naar Tropic, dat ligt vlakbij Bryce Canyon dat we 2 dagen gaan bezoeken. Het weekend is voorbij dus laat al die Utah-kezen maar mooi gaan werken dan kunnen wij lekker rustig wandelen.

Groeten vanuit Kanab!

• 25 September 2017 - 07:52

Hans:

mooi hoor veel plezier!!!

• 25 September 2017 - 08:53

Gijs:

Ziet er inderdaad indrukwekkend uit!!

• 25 September 2017 - 13:06

Marja :