Palm Springs/Joshua Tree National Park - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Palm Springs/Joshua Tree National Park - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Palm Springs/Joshua Tree National Park

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 September 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hoi,

Omdat het vorige verslag onder grote druk geschreven was (ik had 20 minuten om het te schrijven en te douchen) was er een foutje ingeslopen, niet Yosemite Park (dus ik kon de groeten niet aan Yogi doen Willem, ging trouwens toch niet want iedereen weet dat die in Yellowstone woont) maar Joshua Tree National park stond op het programma.

Joshua Tree NP (National Park) is een uur rijden van ons mooie hotel in Palm Springs en is een heel bijzonder park. Het park ligt verspreid over 2 woestijnen maar waar je misschien een saaie zandvlakte zou verwachten zie je hier mooie rotsformaties en veel Joshua Trees dat eigenlijk struiken en geen bomen zijn maar omdat de cd van U2 al zo heette hebben ze de naam zo gelaten.

Qua temperaturen klopt het woestijngevoel wel, het is hier 30 graden plus en ontzettend droge lucht. Ze raden aan om 8 liter water te drinken op een dag als je ook gaat wandelen. Da is wel een bietje heel veul maar we hadden in ieder geval genoeg meegenomen voor die dag. We zijn het park vooral met de auto doorgereden en op verschillende stopplaatsen uitgestapt om al het moois gaan bekijken. In de morgen hebben we ook een wandeling gemaakt van een klein uurtje in the hidden valley, erg mooi.

Rond 16 uur waren we die dag weer terug bij het hotel en hebben we nog ff lekker aan het zwembad gelegen. Ons pap had nog een dutje gedaan en 's-avonds hebben we heerlijk gegeten downtown bij een Italiaan. De eerste avond in Palm Springs hadden we heerlijke sushi gegeten, ook dat was niet vervelend. We komen hier weinig tekort.

Vandaag stond weer een lange etappe op de agenda, van Palm Springs naar Flagstaff, iets van 650 kilometer maar wij wilden graag via Sedona waardoor we een beetje om moesten rijden. De reis ging voorspoedig en de omweg was zeker de moeite waard. Sedona is omringd door mooie rotsformaties in een mooie rode kleur, was weer prachtig. We hebben daar ook nog een terrasje gepikt met een mooi uitzicht. Nu zijn we net aangekomen in ons hotel in Flagstaff. Het hotel ligt aan de historische route 66 en hoewel het mooi zonnig is waait het ook enorm en komt er iedere 5 minuten een goederentrein langs. Eens kijken of we moe genoeg zijn om daar door heen te slapen;)

Morgen gaan we de Grand Canyon bezoeken, we waren al van het plan afgestapt om een helicoptervlucht te doen dus we gaan lekker langs de canyon wandelen. We zijn benieuwd. Zonnige maar winderige groetjes uit Arizona!

• 22 September 2017 - 09:14

Willlem:

Ziet er tof uit! Overigens is Yogi enkele jaren geleden verhuisd naar Yosemite, het werd hem te druk in Yellowstone...

• 22 September 2017 - 10:28

Gijs:

Leuk om de verslagen te lezen. Drukke maar indrukwekkende dagen zo te zien.
    Geniet ervan!!

• 22 September 2017 - 17:20

Sandra:

Jullie leggen heel wat kilometers af! Veel plezier nog.