Groeten vanuit Clearwater - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu Groeten vanuit Clearwater - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Ton Tilburg - WaarBenJij.nu

Groeten vanuit Clearwater

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Ton

26 September 2015 | Canada, Revelstoke

Dag allemaal,

Hier weer een nieuw reisverslagje vanuit het prachtige Canada! Vanuit Summerland zijn we dinsdag naar Revelstoke gereden, wat een zeer mooie rit was door de bergen langs mooie meren. In Revelstoke aangekomen hebben we een wandeling door het stadje en langs de indrukwekkende Columbia rivier gemaakt.

Revelstoke is een treinstadje gelegen aan het Mount Revelstoke National Park. In dat park hebben we de dag erna verschillende zeer mooie wandelingen gemaakt. Zoals we hier inmiddels gewend zijn is alles heel duidelijk aangegeven en dat geldt dus ook voor van wandelingen in natuurparken. Vanuit een groot aantal uitkijkpunten konden we de prachtige natuur, waaronder besneeuwde bergtoppen, bewonderen en we hebben die dag dan ook weer met volle teugen genoten!

Die avond hebben we gezellig en lekker gegeten in het restaurant van ons hotel. De dame die serveerde vertelde vol enthousiasme nog dat het hotel zelfs de eer heeft gehad onze – destijds nog - prins Willem-Alexander onderdak te bieden, niet lang voordat hij in het huwelijk trad met Maxima. En volgens de overlevering heeft hij er zijn vrijgezellenfeest gevierd. Het hotelpersoneel ontdekte echter pas later wie hij was, maar ze zijn er kennelijk nu nog vol van! ;-)

Gisteren zijn we van Revelstoke naar Clearwater gereden. Op deze plek vertoeven we in een lodge op het Dutch Lake Resort & RV Park. Sandra en Pierre, ook jullie camper zou hier prima staan en het uitzicht is (alweer) adembenemend! Het valt niet mee om niet in clichés te vervallen, maar alle foto’s van Canada die je in de reisgidsen ziet zijn absoluut niet overdreven! De lodge staat recht aan het Dutch Lake, een lieflijk en voor Canadese begrippen klein meer (zie foto), maar daarom niet minder mooi.

Vandaag heerlijk gewandeld in Wells Gray Provincial Park waar we zowaar een zwarte beer zagen. Vanuit de auto zagen we hem de bosjes in rennen en we moesten snel kijken, want hij duldde kennelijk geen mensen die beren op de weg zien. Wat kunnen die dieren hard rennen zeg! Helaas waren alle andere beren kennelijk op retraite vandaag…

Vanavond weer lekker een hapje eten in The Painted Turtle, het restaurant dat bij het resort hoort. De naam verwijst naar de schildpadden die in het Dutch Lake leven en die een prachtig rood/wit gekleurd buikje hebben.

Zo, dat was het weer even voor nu. We blijven jullie op de hoogte houden!

• 26 September 2015 - 08:13

Hans:

Heel erg mooi, maak er wat van he!

• 27 September 2015 - 12:16

Annie:

Wat fijn dat jullie zo genieten, het ziet er ook prachtig uit. Leuk verslag en prachtige foto's.
    Nog hele fijne dagen. Groetjes Annie

• 27 September 2015 - 22:21

Marja:

Ziet er prachtig uit ! Geniet er nog even van!

• 28 September 2015 - 19:26

Sandra:

Wouwww...dat ziet er echt geweldig uit. Denk dat Canada ook een perfect land is om flinke wandelingen te maken. Hoe is de temperatuur ? Op verschillende foto's zie ik best dikke jassen. Lekker blijven genieten.

Groetjes Sandra

PS afgelopen weekend heeft de camper op Camping Slabroek gestaan, ook verrekt mooi !